.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
درخواست سران گروه 8 از ایران

 سران گروه هشت در پيامي به ايران تاكيد كردند كه تحريم‌هاي شديد در حوزه‌ انرژي با قاطعيت به اجرا درخواهد آمد و متعهد شدند كه اطمينان حاصل كنند بازارهاي نفتي براي پيشگيري از افزايش شديد بهاي نفت به خوبي تامين مي‌شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ايسنا خبرگزاري فرانسه گزارش داد: باراك اوباما كه رياست نشست گروه هشت را در كمپ ديويد به عهده داشت گفت كه اميدوار است گفت‌وگوها با ايران مثمرثمر باشد و تاكيد كرد كه قدرت‌هاي مهم جهان در خصوص ايران با يكديگر " متحد " هستند.

سران گروه هشت در بيانيه‌اي كه يك مقام آن را " غير معمول" خواند تاكيد كردند نظارت دقيقي بر تامين نفت خواهند داشت و از آژانس بين‌المللي انرژي خواستند در صورت لزوم اقدام كند.

با اين حال در اين بيانيه هيچ اشاره‌اي نشد كه اين كشورها ذخائر نفتي استراتژيك خود را آزاد خواهند كرد. برخي تحليل‌گران چنين اقدامي را ممكن دانسته‌اند.

نگراني‌هايي وجود دارد كه تحريم نفتي ايران بهاي نفت را به شدت افزايش دهد و به رشد اقتصادي صدمه زده و بي‌ثباتي در اقتصادهاي كشورهاي اروپايي نظير يونان و اسپانيا را تشديد كند و در عين حال به افزايش شديد بهاي بنزين در آمريكا منجر شود.

اين رهبران گفته‌اند كه اختلال در تامين نفت در ماههاي اخير افزايش داشته و خطري اساسي براي رشد اقتصادي بوده است.

سران گروه هشت همچنين تهران را براي استفاده از فرصت ( مذاكرات ) براي اثبات صلح آميز بودن برنامه‌ي هسته‌يي تحت فشار گذاشتند.

آنها در بيانيه پاياني نشست كمپ ديويد گفتند كه " از ايرا ن مي‌خواهيم از فرصتي كه در استانبول آغاز شد بهره‌ گيرد و در بغداد با وارد شدن به مذاكرات مفصل درخصوص گامهاي كوتاه مدت ملموس در جهت (رسيدن به ) يك راه حل جامع از طريق مذاكرات كه اعتماد بين‌المللي را در خصوص منحصرا صلح آميز بودن برنامه هسته‌يي ايران احيا كند،‌ اين فرصت را حفظ كند.

بنابراين گزارش اوباما خوشبيني غير معمولي را در خصوص مذاكرات با ايران در بغداد نشان داد و گفت كه قدرتهاي جهاني "‌اميدوارند" و در خصوص چگونگي رفع اين مساله توافق دارند.

رييس‌جمهور آمريكا در ميان سران گروه هشت كشور غني جهان در مريلند گفت: ما در رويكردمان در خصوص ايران متحد هستيم.

وي همچنين گفت كه اينكه ايران تاكنون نتوانسته جهان را در خصوص برنامه‌ هسته‌يي خود متقاعد سازد " باعث نگراني جدي همه ما است".


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.325 seconds.